tirsdag den 5. november 2013

Efterårsgamle solsikker


Det har været en af de smukke efterårsdage, hvor orange blade lyste mod blå himmel. I min have står der stadig et par gamle solsikker. De nederste blade er krøllede og mørkebrune, og når jeg ser dem, kommer jeg uvægerligt til at tænke på Egon Schieles fantastiske tegninger af solsikker.
I dag viste jeg mit billedskolehold Schieles tegninger – og jeg havde også taget en af de efterårsgamle solsikke med. ”Den ligner en gammel mand!” sagde en af pigerne – og så var vi i gang.
Børnene begyndte deres tegninger i midten af solsikkens hoved, og derfra voksede spinkle blomster frem.
Se Egon Schieles tegninger her.



                          Marie Louise 8 år

                                       Thea 8 år

                                      Signe 8 år

Ingen kommentarer:

Send en kommentar